heroin is just too trendy.

jag och luke kickar ass, alla andra maddafakkers kommer aldrig upp till vår nivå. arne bengtsonz dansorkester äger! em får vara med om hon vill, och leffe också of course.

igår var jag med a. vi tittade på fröken sverige, mitt ute i skogen i ett hus. jag var lite rädd, för det blåste och var mörkt ute. men jaja, vi hade ju linus, den stora vakthunden hehe.

idag ska jag till emelie, körlektion imorn. blir det att frossa mat idag då, mjölken min? <3 hihi. och igår kom jag förrestenh på att du är inte ens värd att vara sockret i kaffet, du får vara sumpen. INGEN kan väl gilla sumpen? nej, fy vad elak jag är..

några till som som också kickar är såklart rödluva och magz


inte värd för fem öre.

om emelie är som mjölken i mitt kaffe, så är du som sockret. bara äckligt och störande! och du är inte värd för fem öre, hell no!

you don't need my help anymore. It's all now to you, there ain't no before. Now that you're big enough to run your own show, you're just somebody that I used to know. I know you don't think you did me wrong, and I can't stay this mad for long. keeping ahold of what you just let go -you're just somebody that I used to know.

kaffe, en förnödenhet.

jag vet inte vad jag hade tagit mig till utan kaffe tror jag. passar nästan alltid lägligt, speciellt när man ska ta hem nån man inte träffat på ett tag. då är det smidigt att säga "vill du ha kaffe?" så slipper man den där pinsamma tystnaden för ett tag. eller om man ska ut och fika, då slipper man fundera på "vad ska jag dricka då?" för det givna svaret är alltid: kaffe. ibland kan man ju unna sig en kaffe latte eller nåt såntdär, fast man kommer alltid tillbaka till det gamla hederliga, vanliga, kaffe med kall mjölk. mumma!

igår träffade jag sophie på eko, det var mycket trevligt, inte sett henne sen studenten. och så fick jag ett sms från min magda och jag saknar henne så! tänk förut vilken lyx, fick träffa henne varenda dag.. suck! men idag hoppas jag i alla fall på att få träffa emmelie. inte träffat sen hultsfred i stort sett. eller jo, en gång på stationen, men det räknas knappt. I MISS YOU! sen ska jag slänga in körkortsböckerna hos j. får väl se om det blir ett givande samtal.

du rödluvan, ska fundera ut några fina medlemskort. mötena måste ju komma igång snart med. det är ju val om ett år! hehe.

förresten hade jag värsta sjuka drömmen, john w var hur elak som helst mot mig. sån är han ju aldrig annars.. kanske har halmstadborna gjort honom sådan? ack nej, det får vi inte hoppas!

by the way, jag gillar cat 5! tacka vet jag p3 på dagarna.
nu ska jag dricka upp mitt kaffe och kanske väcka emelie lite! so long!

get it poppin´

jag blir sugen på konstiga saker hela tiden. päronhalvor, sparrissoppa (som jag inte ens tycker om), skolans mjuka mackor, isterband (som jag inte heller tycker om) och massa andra saker. jag kanske är gravid?! haha, nej då, ingen risk. kanske är jag bara på väg att bli en tjocksmock? är hos em igen, vi har ätit massa onyttigheter som alltid. chips och oboyglass. vi måste få stopp på hetsätandet emelie! hah. fast igår var vi nyttiga, jag och a. var ute och gick med hundarna. det var trevligt och bra och nyttigt och allt sånt där. jag kände mig duktig när jag somnade på kvällen. såg även hultsfred 2001 dvd:n och mindes lite hur det var då. och när vi träffades och sånt där. och ja, allting.

äe, nu är det snart desperate housewives.

can I have it like that? you got it like that!

let me play among the stars

+ bright eyes
+ promenad
+ nya skor
+ mina söta
+ hej domstol
+ road trip med rödlyyyyyvan
+ återseende
+ mellbystrand med hjall
+ den kommande helgen
+ rookie
+ lön!

- inget nu va?  kanske skoskav..

stackars frida, bensinslut på e4an är ju inget man vill vara med om, HAHA.

and these clocks keep unwinding and completely ignore
.... everything that we hate or adore


rädslor.

idag spelades den där jävla låten två gånger. visst, jag kan stänga av radion när den kommer men då hör man alla ljud från fabriken; metall som slår emot metall, maskiner som tjuter och ljudet från truckar. så då är nog den låten en liten liten liten aning bättre.

idag tänkte jag på att jag är rädd för massa olika saker. och jag kom på ännu en sak som skrämmer mig. och det är att om jag flyttar härifrån så kanske jag tappar kontakten med folk som jag umgås med nu. tänker framförallt på en speciell människa som jag inte riktigt vet vart jag har, men som jag vet att jag inte vill sluta prata, eller för all del umgås med. jag vill inte att det blir så att man kanske skickar iväg ett sms till varandra då och då "hej, hur är det nu för tiden? längesen vi sågs. vi får ta en fika nångång när jag är i stan". det är det jag är mest rädd för när det gäller framtiden (förutom det där med giftemål och barn då förstås)

ibland får jag panik. som när det är vinter och man har massa med kläder på sig och kommer in i värmen och bara vill ta av sig kläderna fort fort fort för att det är så otroligt varmt och man känner sig instängd i alla de där kläderna. det var värst när man var liten och hade termobyxor och mössa och vantar och flera tjocka tröjor osv. ibland får jag den känslan, trots att jag inte har alla de där kläderna på mig. den kan komma när som helst, och den håller bara i sig i kanske en till fem sekunder, men det räcker för det är läskigt.

nu ringde det från biblioteket, jag hade visst inte lämnat tillbaka en bok som jag lånade innan sommaren. oops. en räkning väntar på mig, sjyyyyysst.

glöm inte desperate housewives idag!


ett stort frågetecken.

idag på jobbet kom den där avskyvärda, ledsamma, smöriga låten igen. och jag vill inte att mitt humör ska påverkas utav den, men det gör det varenda gång den spelas. jag hatar den, men ändå blir jag så jävla ledsen varenda gång jag hör den. den kommer få symbolisera denna hösten, för sen är det ingen risk i världen att jag lyssnar på den låten frivilligt och förhoppningsvis kommer den inte vara populär länge till.mitt jobb suger by the way, men det ska jag inte tjata om här. john vet i alla fall.

jag önskar, hela dagarna önskar jag, att det kunde vara annorlunda. det är frustrerande att inte förstå. att liksom.. vägra inse att det är som det är och aldrig kommer bli på nåt annat sätt.

jag saknar stephanie. och emma. och magda. och frida, mac, luke & leffe, och massa andra. JAG HATAR HÖSTEN! kan nån hjälpa mig igenom den, please....?!

mickelimicke har för övrigt världens sötaste dotter. eller det ser ut så på bilderna i alla fall. hihi.

tori amos - smells like teen spirit

igår var jag förresten hos pappa. alla var hemma, alltså pappa, basse och kajsa. och så jag då. det var mysigt. vi drack te och så. pappa har alltid massa konstiga te-smaker hemma. igår var det nog mango tror jag? eller vad kom vi fram till, kajsa? vi pratade om stockholm live, och om idol. och lite andra saker. tycker om dem, verkligen. känns annorlunda nu. basse och kajsa och växt upp så fort.. jag har knappt märkt det. och helt plötsligt kan man prata med dem normalt, utan att det blir bråk eller tjafs. det känns så konstigt på nåt sätt, men enbart positivt. tråkigt att man har missat så mycket bara.

herregud, jag blev så rädd! gör inte så igen, jag vet inte vad jag gör då. dina ben är som smala, smala pinnar. det känns overkligt. du som alltid varit så stark och pigg. nu låg du där på golvet.. och du kommer aldrig mer se ut som förr.

rasslande dialekt.

oh god, varenda gång jag hör den där dialekten så får jag en speciell känsla. det är bra, för när jag är ledsen ringer jag rödhåringen och blir glad igen. det brukar fungera, dock gjorde det inte det idag. det var synd, fast det går nog över tror jag. I miss you when you´re not around. det är bra att prata om saker. det har jag och hanna gjort idag. jag tror att alla missförstånd är utredda. eller jag hoppas på det i alla fall. det ska inte få förstöra, så som det har förstört mellan mig och vissa andra. det får inte bli så med hanna, för den vänskapen är värd på tok för mycket för det.

åh det känns inte som att det var så längesen. jag kan ta på känslan jag hade då. jag vet precis vad som hände och vad vi sa, vad det var för väder och vad vi skrattade åt. jag vill ha allt det där tillbaka. ge mig det, snälla du...?

allting tyder på en social infektion

"du ser inte mig i ditt liv om sex månader va?" drömde jag att jag sa till dig inför alla släktingar. precis efter att jag sagt det kom jag på vad jag verkligen sa och skämdes. du blev arg, men det var så det var.

nu kom visst en låt med the kristet utseende på, och jag tänker bara att jag vill tillbaka till bullret! saknar alltihopa, luke och leffe framförallt.

och jag saknar mags hur mycket som helst också... kom heeeem.

senare

tänker bara hela tiden "varför kan du inte vara med mig?! varför kan det inte bara vara som förut?!" och det håller på att göra mig galen. jag vet inte vart jag ska ta vägen, för allt jag vill just nu är att du ska vilja ha mig och att allting ska bli sådär fint och bra.

... fast jag undrar, är det verkligen det jag vill egentligen? åh fan jag vet ingenting!

rise and shine my sister

är sjuk idag, knaprar halstabletter och dricker hostmedicin. men det verkar inte fungera. men bara jag blir frisk till helgen, vinkväll får man inte missa ju! plus att man blir lite galen på veckorna när man inte träffar någon.

vilken är den bästa cardigans-låten? omröstning i p3. jag kan inte välja, fast om man inte röstar kan man inte klaga om fel låt vann. uuh, måste nog bestämma mig för någon.

ska nog poppa popcorn, lägga mig i min säng och bara tok-glo på alla dåliga såpor som går på tv.

peace out !

senare.

tänker på filmen jag såg häromdagen lost and delirious hette den. den var så himla bra. handlade om tory och paulie som var kära men som inte kunde vara tillsammans. och jag blev så ledsen när jag såg den för det är så sjukt att man inte ska kunna vara tillsammans om man vill det. uäk för sånt!

jag är på pissdåligt humör idag också, utan att fatta varför. har varit det varenda dag denna veckan, och det tär på krafterna. jag vill inte vara sur! och om jag nu ska vara det så vill jag gärna veta varför, tack. åh. jag har ju inte ens nånting att vara sur för.. men som det stod på augustibuller lite varstans "allt blir bra"

idag har jag i alla fall beställt tid för uppkörning.

omvartannat moll och dur

jag blir glad varenda gång darins nya låt "step up" spelas på radion, ska man skämmas för att berätta sånt? tänker på siri, på att hon är så stark, och att jag önskar att jag vore mer som henne.  och så tänker jag på m. och undrar hurdan han egentligen är.. jag önskar att han är som jag tror. annars faller allting som jag har byggt upp omkring honom, och kanske vore det bra men smällen är nog inte allför angenäm. det blir vingrejjs i helgen i alla fall. och sen förmodligen harrys. håller nog med toffe om att det är trevligare där. mejeriet går man till om man vill träffa folk och stirra runt ungefär. harrys är lugnt och skönt. jaja. that´s that. nu måste jag göra nånting. ska sova tidigt tidigt idag. så att jag inte får ännu en sånhär segdag. har spytt flera gånger och mått helt konstigt. fast trots allt överlevde jag denna dagen också, och det ska man ju vara glad över.

uuh, blev rädd, det ringde nån från svenska naturskyddsföreningen! hjärtat hoppade upp i halsgropen på mig. gick med i den föreningen en gång för kanske ett år sedan och har inte betalat medlemsavgiften eftersom jag inte har haft råd. trodde dom ringde för att kräva mig på massa pengar, men det var visst mamma dom sökte... skönt. fast man kanske skulle börja betala det där nu när man jobbar.. för att stilla sitt eget dåliga samvete, om inte annat..   

imorgon ska jag få tillbaka min mp3spelare vilket betyder att jag kan börja lyssna på bright eyes på jobbet igen! och så ska jag leka med min rödluvebaby. by for now, darls!

it´s driving me mad

... herregud, beror det på att du har (en mycket liten) penis eller är du bara allmänt dum i huvudet? jag tror verkligen på det sistnämnda. du är snyggast i världen men helt tom i skallen, det är vad jag tror. rätta mig om jag har fel.

I´ll be under your stars.

I´ll be under your stars.


jag älskar dig <3
alla med snopp är dumma, remember? hehe.
nej. så får man inte säga, förlåt. dock;
I´ll be under your stars forever
det får man säga om det är sanning.

och det kan du ge dig på att det är!

your kind of truth, darling.

yeah, you still kiss me, but it’s just on the cheek
yeah, you still kiss me, but it’s just on the cheek
yeah, you still kiss me sometimes, but it’s just on the cheek
you pull away so easily

and I still call you, but I get your machine
and I still call you, but I get your machine
and if I’m lucky I guess, I get your roommate answering
but you’re at the bar, or at Gene’s

and we go to dinner, but you won’t hold my hand
we sit at the same table, but we don’t play with our feet
yeah, we still go to dinner sometimes, but we don’t sneak a kiss
when the waitress turns around

and we still watch movies, but we don’t share the couch
and we still rent movies, but we don’t share the couch
yeah, we still watch movies sometimes, but you don’t lay in my lap
the plot is slow, take a nap

and you even stay over, but now we stay in our clothes
yeah, you’ll even sleep over, but now we stay in our clothes
yeah, you even sleep over sometimes, but we stay in our clothes
I’m only there so that you’re not alone

and you say that I hurt you, in a voice like a prayer
yeah, you say that I’ve hurt you, and your voice is like a prayer
yeah, well maybe I hurt you sometimes, but let’s contrast and compare
lift up your shirt, the wound isn’t there

I guess that your truth, is just the ghost of your lies
I guess your kind of truth, is just the ghost of your lies
yeah, your kind of truth, darling, is just the ghost of your lies
I see through them all the time
so I’m pouring some whiskey, I’m gonna get drunk
yeah, I’m pouring myself some whiskey, I’m going to get really fucking drunk
I’m pouring some whiskey right now, I’m going to get so, so drunk
that I pass out, forget your face, by the time I wake up.


it´s cool we can still be friends
bright eyes.

jag kan inte äta idag. vid denna tiden brukar jag vara jättehungrig på jobbet, men nu känner jag bara illamående. jag drömde om dig, det kan vara därför.. jag vill bara hem och kräkas. orka vara här tills kvart över fyra. jag vill till pappa! eller em. eller rödluvan. peppapeppataiträ.

until I went blind

until I went blind

uråsa i mitt hjärta.
vi kan ju säga så,
och tro på det.

jag tror på det.

and I'm not sure what the trouble was that started all of this. the reasons all have run away, but the feeling never did. It's not something I would recommend, but it is one way to live. cause what is simple in the moonlight by the morning never is

hits